1. Home
  2. Koszty
  3. Jak dodać koszt do projektu?

Jak dodać koszt do projektu?

Kosztem projektowym nazywamy część kosztu, która przypisana jest do projektu. Pojedynczy koszt może zostać podzielony pomiędzy dowolną liczbę projektów.

Dodawanie kosztu do projektu odbywa się z poziomu modułu Koszty, w szczegółach kosztu. Aby otworzyć okno formularza kosztu projektowego należy:

  • Otworzyć stronę z szczegółami interesującego nas kosztu.
  • Nacisnąć przycisk Dodaj w sekcji Koszty projektowe.
  • Wypełnić dane w nowo otwartym oknie.
  • Kliknąć przycisk Zapisz.

Dodane w ten sposób koszty projektowe widoczne są dla kierowników budowy, z poziomu projektu. Koszty projektowe mogą zostać zaakceptowane lub odrzucone przez kierownika budowy. Odrzucenie kosztu projektowego wymaga uzasadnienia, dlaczego dany koszt został przypisany nieprawidłowo.

Powiązanie kosztu z protokołem

Koszt projektowy może być przypisany do protokołu częściowego stworzonego dla zlecenia. W celu przypisania kosztu do protokołu, należy kliknąć przycisk Przypisz do protokołu widoczny w momencie dodania kosztu projektowego. Powiązanie kosztu z protokołem pozwoli osobie akceptującej koszt na automatyczne podzielenie kosztu pomiędzy pozycjami z budżetu, na podstawie danych zawartych w protokole.

PODPOWIEDZI

1. Nie przypisuj do projektów faktur zaliczkowych oraz proforma. Może prowadzić to do zdublowania kosztów w momencie, przypiszesz do projektu również fakturę vat.
2. Dopiero przypisany do projektu koszt wliczany jest do statystyk danego projektu, statystyk projektowych oraz miesięcznych.

Updated on 27 kwietnia, 2021

Related Articles