1. Home
  2. Zacznij tutaj
  3. Pierwsze kroki

Pierwsze kroki

Bezpośrednio po zalogowaniu do systemu użytkownik przekierowany zostaję na stronę domową, z poziomu której ma dostęp do najważniejszych informacji. Poszczególne sekcje na stronie domowej zwane są widżetami a ich widoczność wynika bezpośrednio z uprawnień jakimi dysponuje użytkownik.

Strona domowa.

Przyglądając się stronie domowej można zauważyć podział strony na trzy sekcje:

  1. Menu znajdujące się po lewej stronie.
  2. Górny pasek (nawigacja + menu po prawej stronie).
  3. Zawartość aktualnie przeglądanej strony.

Pierwsza oraz druga z opisywanych sekcji dostępne są na każdej stronie systemu. Stałość tych sekcji pozwala na łatwe zorientowanie się, w który miejscu systemu aktualnie się znajdujemy.

Moduły systemu

W celu zapewniania jak największej elastyczności w dostosowaniu systemu do potrzeb konkretnej firmy przyjmuje on budowę modułową. Większość z modułów występujących w systemie wykorzystywana może być niezależnie od siebie. Dodatkowo podział systemu na drobne modułu pozwala na lepszą kontrolę uprawnień użytkowników.

Poglądowy schemat modułów dostępnych w systemie przedstawiony został na ilustracji poniżej. Wyróżnione zostały na nim cztery główne moduły stanowiące serce systemu, są to:

  • projekty,
  • koszty,
  • osoby,
  • sprzedaż

To wokół tych modułu dodane zostały kolejne rozwiązania.

Schemat modułów systemu.

Większość z modułów systemu udostępnia zaimplementowane w nim funkcjonalności na kilku płaszczyznach. Świetnym przykładem jest moduł kosztów, który wykorzystywany może być przez

  • Osobę zajmującą się fakturami na poziomie całej firmy. Osoba taka ma dostęp do modułu na poziomie globalnym (firmowym) oraz zwyczajowo zwana jest administratorem modułu.
  • Kierownika projektu, który ma dostęp jedynie do kosztów połączonych z jego projektem. Osoba taka ma dostęp do danych oraz funkcjonalności jedynie w obrębie projektów, do których ma dostęp.
  • Inżyniera budowy rozliczającego koszty w ramach otrzymanych zaliczek. Osoba taka ma dostęp do danych jedynie dotyczących jej kosztów.

Mając omówione moduły systemu warto zwrócić uwagę na strukturę menu z lewej strony systemu. Menu zostało zaprojektowane w taki sposób, aby jak najwierniej odzwierciedlać listę modułów dostępnych w systemie.

Dodatkowe każda pozycja w menu może składać się z kolejnych sekcji, które dostępne są po kliknięciu w daną pozycję menu. Przykładowo dla moduł Kosztów zdefiniowane są następujące sekcje:

  • koszty (lista dokumentów),
  • polecenia zapłaty,
  • płatności,
  • kaucje,
  • tagi,
  • paczki przelewów,
  • zaliczki pracownicze.
Sekcje modułu kosztów.

Dodatkowo wygląd menu zmienia się w zależności od uprawnień użytkownika. Przykładowo osoba z dostępem do modułu Kosztów oraz Sprzedaży jednak bez dostępu do modułu Sprzętów, będzie widziała jedynie pozycje Koszty oraz Sprzedaż.

Uprawnienia użytkowników

Ostatnim z ważnych tematów do omówienia są uprawnienia użytkowników. Praktycznie każdy z modułów systemu pozwala na nadanie użytkownikowi uprawnień do odczytu lub odczytu i modyfikacji zawartych w nich informacji. Wyjątkiem od tej zasady jest moduł projektów, który dostępny jest dla wszystkich użytkowników systemu oraz moduł statystyk, który udostępnia jedynie uprawnienia do odczytu.

Kolejne kroki

Po zapoznaniu się z treścią artykułu zachęcamy do:

  1. Dodania do systemu kolejnych użytkowników. Polecany artykuł: https://pomoc.cportal.pl/administracja/dodawanie-nowego-uzytkownika/.
  2. Dodania do systemu pierwszego projektu. Polecany artykuł: https://pomoc.cportal.pl/projekty/dodawanie-projektu/.
  3. Dodania do systemu pierwszego kosztu. Polecany artykuł: https://pomoc.cportal.pl/jak-dodac-nowy-koszt/.
  4. Przypisanie nowo dodanego kosztu do projektu. Polecany artykuł: https://pomoc.cportal.pl/jak-dodac-koszt-do-projektu/

Updated on 25 maja, 2021

Related Articles