W celu dodania sprzętu do systemu należy:
- otworzyć menu znajdujące się z lewej strony aplikacji;
- kliknąć w pozycję Sprzęty (rozwinie się lista);
- kliknąć w interesującą nas kategorię sprzętu, w naszym przypadku Laptopy,
- kliknąć przycisk Dodaj.

Otwarty zostanie formularz sprzętu, który składa się z części na dane (lewa strona) oraz z części na załącznik (prawa strona).

Część z danymi przedstawia następujące pola.
- Nazwa, ogólne określenie dodawanego sprzętu np. komputer.
- Identyfikator, pole opcjonalne. Unikalny identyfikator sprzętu w firmie. System nie pozwala na dodanie dwóch sprzętów z tym samym identyfikatorem.
- Opis, pole opcjonalne.
- Data zakupu, pole opcjonalne.
- Wartość, pole opcjonalne.
- Waluta, do wyboru PLN, EUR, USD, TZN.
- Szacowany czas użycia (miesiące), pole opcjonalne.
- Szacowana data wycofania, może być wybrana ręcznie lub automatycznie obliczona według wzoru= data zakupu + szacowany czas użycia.
- Szacowany koszt dzienny, pole opcjonalne. Obliczane automatycznie według wzoru = wartość / szacowany czas użycia.
- Możliwość rezerwacji, pole opcjonalne. Określa czy dany sprzęt może być rezerwowany przez pracowników firmy (spoza modułu Sprzętów).