Bezpośrednio po zalogowaniu do systemu użytkownik przekierowany zostaję na stronę domową, z poziomu której ma dostęp do najważniejszych informacji. Poszczególne sekcje na stronie domowej zwane są widżetami a ich widoczność wynika bezpośrednio z uprawnień jakimi dysponuje użytkownik.

Przyglądając się stronie domowej można zauważyć podział strony na trzy sekcje:
- Menu znajdujące się po lewej stronie.
- Górny pasek (nawigacja + menu po prawej stronie).
- Zawartość aktualnie przeglądanej strony.
Pierwsza oraz druga z opisywanych sekcji dostępne są na każdej stronie systemu. Stałość tych sekcji pozwala na łatwe zorientowanie się, w który miejscu systemu aktualnie się znajdujemy.
Moduły systemu
W celu zapewniania jak największej elastyczności w dostosowaniu systemu do potrzeb konkretnej firmy przyjmuje on budowę modułową. Większość z modułów występujących w systemie wykorzystywana może być niezależnie od siebie. Dodatkowo podział systemu na drobne modułu pozwala na lepszą kontrolę uprawnień użytkowników.
Poglądowy schemat modułów dostępnych w systemie przedstawiony został na ilustracji poniżej. Wyróżnione zostały na nim cztery główne moduły stanowiące serce systemu, są to:
- projekty,
- koszty,
- osoby,
- sprzedaż
To wokół tych modułu dodane zostały kolejne rozwiązania.

Większość z modułów systemu udostępnia zaimplementowane w nim funkcjonalności na kilku płaszczyznach. Świetnym przykładem jest moduł kosztów, który wykorzystywany może być przez
- Osobę zajmującą się fakturami na poziomie całej firmy. Osoba taka ma dostęp do modułu na poziomie globalnym (firmowym) oraz zwyczajowo zwana jest administratorem modułu.
- Kierownika projektu, który ma dostęp jedynie do kosztów połączonych z jego projektem. Osoba taka ma dostęp do danych oraz funkcjonalności jedynie w obrębie projektów, do których ma dostęp.
- Inżyniera budowy rozliczającego koszty w ramach otrzymanych zaliczek. Osoba taka ma dostęp do danych jedynie dotyczących jej kosztów.
Menu
Mając omówione moduły systemu warto zwrócić uwagę na strukturę menu z lewej strony systemu. Menu zostało zaprojektowane w taki sposób, aby jak najwierniej odzwierciedlać listę modułów dostępnych w systemie.
Dodatkowe każda pozycja w menu może składać się z kolejnych sekcji, które dostępne są po kliknięciu w daną pozycję menu. Przykładowo dla moduł Kosztów zdefiniowane są następujące sekcje:
- koszty (lista dokumentów),
- polecenia zapłaty,
- płatności,
- kaucje,
- tagi,
- paczki przelewów,
- zaliczki pracownicze.

Dodatkowo wygląd menu zmienia się w zależności od uprawnień użytkownika. Przykładowo osoba z dostępem do modułu Kosztów oraz Sprzedaży jednak bez dostępu do modułu Sprzętów, będzie widziała jedynie pozycje Koszty oraz Sprzedaż.
Uprawnienia użytkowników
Ostatnim z ważnych tematów do omówienia są uprawnienia użytkowników. Praktycznie każdy z modułów systemu pozwala na nadanie użytkownikowi uprawnień do odczytu lub odczytu i modyfikacji zawartych w nich informacji. Wyjątkiem od tej zasady jest moduł projektów, który dostępny jest dla wszystkich użytkowników systemu oraz moduł statystyk, który udostępnia jedynie uprawnienia do odczytu.
Kolejne kroki
Po zapoznaniu się z treścią artykułu zachęcamy do:
- Dodania do systemu kolejnych użytkowników. Polecany artykuł: https://pomoc.cportal.pl/administracja/dodawanie-nowego-uzytkownika/.
- Dodania do systemu pierwszego projektu. Polecany artykuł: https://pomoc.cportal.pl/projekty/dodawanie-projektu/.
- Dodania do systemu pierwszego kosztu. Polecany artykuł: https://pomoc.cportal.pl/jak-dodac-nowy-koszt/.
- Przypisanie nowo dodanego kosztu do projektu. Polecany artykuł: https://pomoc.cportal.pl/jak-dodac-koszt-do-projektu/