Kaucje

Kaucje są jednym z powszechnie stosowanych sposobów na zabezpieczenie prawidłowego wywiązania się z warunków umowy. W systemie istnieje możliwość ewidencjonowania kaucji zatrzymanych zarówno z dokumentów kosztowych jak i sprzedażowych.

Pojedyncza kaucja opisana jest przez:

  • Zatrzymaną kwotę (brutto)
  • Datę zwrotu (opcjonalnie)
  • Dodatkowy opis (opcjonalnie).

Dodanie kaucji

Dodanie kaucji odbywa się z poziomu strony z szczegółami dokumentu sprzedażowego

Szczegóły dokumentu sprzedażowego.

W celu dodania kaucji należy:

  • Kliknąć przycisk dodaj, znajdujący się w sekcji Kaucje.
  • W nowo otwartym oknie wpisać wysokość zatrzymanej kaucji.
  • Opcjonalnie podać datę zwrotu oraz opis.
  • Kliknąć przycisk Zapisz.
Formularz dodawania nowej kaucji.
Podpowiedzi
- Kaucja może być określona jako procent z kwoty brutto dokumentu.
- Kaucja powinna być dodana przed dodaniem oczekiwanej płatności. W tym momencie system pomniejszy wartość oczekiwanej płatności o zdefiniowane kaucje.
- Dla pojedynczego dokumentu istnieje możliwość dodania dowolnej liczby kaucji.

Zwrotu kaucji

Proces zwrotu kaucji przewidziany w systemie wygląda następująco:

  1. Ustawienie daty zwrotu dla kaucji.
  2. Dodanie oczekiwanej płatności dla kaucji. W momencie kliknięcia przycisku dodaj w sekcji Oczekiwane płatności system automatycznie zasugeruję zapłatę pierwszej, niezapłaconej kaucji.
  3. Zarejestrowanie otrzymanej płatności.
  4. System automatycznie oznaczy kaucje jako zwróconą, w momencie gdy odpowiadające jej polecenie zapłaty zostanie opłacone.
Oczekiwana płatność zdefiniowana dla kaucji.
Podpowiedzi
- Zwróć uwagę aby data kaucji oraz data powiązanego z nim polecenia zapłaty były jednakowe. W innym przypadku system może nie połączyć poprawnie obu informacji.
- Nie usuwaj wpisu z sekcji Kaucje po jej zwrocie. Informacja o zwróconych kaucjach jest również cenną wiedzą.
Updated on 14 maja, 2021

Related Articles