Kaucje są jednym z powszechnie stosowanych sposobów na zabezpieczenie prawidłowego wywiązania się z warunków umowy. W systemie istnieje możliwość ewidencjonowania kaucji zatrzymanych zarówno z dokumentów kosztowych jak i sprzedażowych.
Pojedyncza kaucja opisana jest przez:
- Zatrzymaną kwotę (brutto)
- Datę zwrotu (opcjonalnie)
- Dodatkowy opis (opcjonalnie).
Dodanie kaucji
Dodanie kaucji odbywa się z poziomu strony z szczegółami dokumentu sprzedażowego

W celu dodania kaucji należy:
- Kliknąć przycisk dodaj, znajdujący się w sekcji Kaucje.
- W nowo otwartym oknie wpisać wysokość zatrzymanej kaucji.
- Opcjonalnie podać datę zwrotu oraz opis.
- Kliknąć przycisk Zapisz.

Podpowiedzi - Kaucja może być określona jako procent z kwoty brutto dokumentu. - Kaucja powinna być dodana przed dodaniem oczekiwanej płatności. W tym momencie system pomniejszy wartość oczekiwanej płatności o zdefiniowane kaucje. - Dla pojedynczego dokumentu istnieje możliwość dodania dowolnej liczby kaucji.
Zwrotu kaucji
Proces zwrotu kaucji przewidziany w systemie wygląda następująco:
- Ustawienie daty zwrotu dla kaucji.
- Dodanie oczekiwanej płatności dla kaucji. W momencie kliknięcia przycisku dodaj w sekcji Oczekiwane płatności system automatycznie zasugeruję zapłatę pierwszej, niezapłaconej kaucji.
- Zarejestrowanie otrzymanej płatności.
- System automatycznie oznaczy kaucje jako zwróconą, w momencie gdy odpowiadające jej polecenie zapłaty zostanie opłacone.


Podpowiedzi - Zwróć uwagę aby data kaucji oraz data powiązanego z nim polecenia zapłaty były jednakowe. W innym przypadku system może nie połączyć poprawnie obu informacji. - Nie usuwaj wpisu z sekcji Kaucje po jej zwrocie. Informacja o zwróconych kaucjach jest również cenną wiedzą.