Każdy dodany koszt składa się z ośmiu sekcji.
- Informacje, pokazują wartości wypełnione przez użytkownika na etapie dodawania nowego kosztu.
- Pliki, wyświetla dodane wcześniej pliki oraz umożliwia dodanie kolejnych. Aby dodać plik naciśnij przycisk „Dodaj” lub przeciągnij i upuść. Dla jednego kosztu można dodać wiele plików.
- Polecenia zapłaty, określa jaka część (kwota) faktury powinna zostać opłacona w konkretnym dniu.
- Płatność, reprezentują jaka część kosztu została dotychczas zapłacona kontrahentowi, oraz kiedy miało to miejsce. Płatności połączone są bezpośrednio z kosztem i mogą istnieć nawet bez polecenia zapłaty (przykładowo, dla faktur gotówkowych, które zostały opłacone w chwili wystawienia faktury). Pojedynczy kosz może zawierać dowolną liczbę płatności.
- Kaucje, reprezentują kwoty, które zostały tymczasowo zatrzymane z kosztu (przykładowo z tytułu gwarancji). Każda kaucja opisana jest przez kwotę oraz przewidywany termin zwrotu. Pojedynczy koszt może zawierać dowolną liczbę kaucji. Kaucje określane są zawsze w walucie dokumentu.
- Informacje środowiskowe, pozwalają na oznaczenie kosztu wybraną kategorią: Paliwo, Odpady, Stal, Szkodliwe substancje.
- Zlecenia, wyświetlane są tutaj zlecenia połączone z kosztem przez protokół.
- Koszty projektowe, kosztem projektowym nazywamy część kosztu, która przypisana jest do projektu. Pojedynczy koszt może zostać podzielony pomiędzy dowolną liczbę projektów. Koszty projektowe widoczne są dla kierowników budowy, z poziomu poszczególnego projektu. Koszty projektowe mogą zostać zaakceptowane lub odrzucone przez kierownika budowy. Odrzucenie kosztu projektowego wymaga uzasadnienia, dlaczego dany koszt został przypisany nieprawidłowo. Koszt projektowy może być przypisany do protokołu, który został wcześniej stworzony w systemie z poziomu zlecenia w projekcie.
PODPOWIEDZI 1. Nie przypisuj do projektów faktur zaliczkowych oraz proforma. Może prowadzić to do zdublowania kosztów w momencie, przypiszesz do projektu również fakturę vat. 2.Koszty dodane z poziomu modułu Koszty są automatycznie zweryfikowane. Koszty dodane z poziomu rozliczeń zaliczek pracowniczych wymagają weryfikacji.